GDPR politik

GDPR

Skriftlige retningslinjer for håndtering af persondata

En fejl, man ikke lærer af, er en fejl, man begår igen, men mennesker vil fejle.

  1. Service sedler
  2. E-mails opbevaring
  3. Løse sedler
  4. Kunde henvendelse om deres information
  5. Data udtræk
  6. Notes sedler
  7. Faktura
  8. Fejl

Den Data ansvarlige er Stefan Granholm

Han sørger for at holde udviklingen og føre opsyn med retningslinjerne bliver brugt og fulgt.

Vi kommer i kontakt med kunders data ved data udtræk af enheder, samt information kunderne skriver på reparationssedlen. Disse data er vigtigt, at de behandles korrekt.

  1. Service sedler

Alle service sedler SKAL makuleres efter brug, uden undtagelse.

Dette gøres når kunden har betalt.

  1. E-mail opbevaring

Alle e-mails slettes efter endt kommunikation, senest 1 måned efter læsning, medmindre der er oplysninger i en garanti periode eller andet der gør nødvendigheden at bruge mailen gemmes. Her skal kunden informeres om dette.

  1. Løse sedler

Der må IKKE ligge sedler med tlf numre eller andet på disken i butikken.

Opdages en seddel, tager vi en snak om hvorfor den ligger der, og hvordan vi sikre det ikke sker igen, og der udfyldes en rapport.

Alle sedler er dog smidt ud, og kunder der kommer med en seddel, skal enten klipses på en service seddel eller kunden skriver informationen over.

  1. Kunde henvendelse om deres information

Alle kunder kan til enhver tid henvende sig og få at vide hvilke oplysninger vi har om kunden.

  1. Dataudtræk

Når vi laver data udtræk for kunderne, (computer, iPhone, Mac, iPad mm.) er det eneste tidspunkt vi kommer i interaktion med data der lagres på andre enheder. I en SSD convert, eller en installation kommer vi ikke i kontakt med data direkte, da det er en automatisk proces.

Data lagres direkte over på en SSD USB ekstern harddisk.

Data udtræk skal helst slettes senest efter en uge, men vi beder altid kunderne om lov via service seddel til at godkende vi gemmer data i op til 16 uger, selvom det praktisk helst ikke må ske. Men så er vi dækket i tilfælde af sygdom, ferier mm.

På sedlen står :” Data kan lagers i op til 16 uger, for at sikre at data er os dig, men slettes oftest efter 1 uge, måske før. Vores datalagrings enheder er i et aflåst pengeskab.”

De harddiske vi bruger til dataudtræk opbevares i pengeskabet, og må aldrig forlade butikkens lokaler.

For ikke at blande harddiske sammen, skriver vi tydeligt på harddisken kundens navn og tlf nummer.

Vi skal altid give kunden harddisken med hjem, samt deres defekte computer hvis den indeholder en harddisk. Dette er for at sikre vi ikke har kundes data.

Der må KUN gemmes data fra kunderne, på USB harddiskene.

  1. Notes sedler

Vi må IKKE udfylde sedler med oplysninger, uden det er service sedler. Små sedler, flyers er bandlyst. Informationer KAN gemmes på skrivebord. Fx en overlevering hvis man ikke er på arbejde sammen, kunne det lyde: Ops – Dell computeren lyder mistænkeligt, tænker der er en CPU køer der er ved at være defekt, check op på det.

  1. Faktura

Vores faktura system er dinero, hvor vi opbevarer faktura ifølge loven og skat/moms. Vores kasse system gemmer ikke personers navne eller andet end kvitteringerne.

  1. Fejl

Vi vil lave fejl med tiden, men vi vil lære af den, og rette ind så fejl ikke sker igen.

Ved fejl, gennemgår vi hvad som skete, og udbedre det så det ikke sker igen.

Vi laver en rapport, og retter ind. Dataansvarlig følger op med datatilsynet.

© Copyright 2018 - Hadsten Computer ApS - Søndergade 16 - 8370 Hadsten - CVR 32308503

Kontakt os på tlf. 61 30 38 66 eller kontakt@hadstencomputer.dk

Cookiepolitik